lördag 31 december 2011

Gubb-brun



Facebooks nya gränssnitt med timelines och mer tålamodsprövande reklam har inte alls blivit den succé företaget hoppats på. En färsk undersökning visar nämligen att snigelpostreklam i fönsterkuvert upplevs som 50% mer irriterande än Facebook, medan ett hårt slag med knuten näve mot kindbenet är hela 75% mer enerverande än hemsidan.

"Det stämmer", säger en bedrövad Mark Zuckerberg till RK. Han fortsätter:

"Men vi ger inte upp! Det duger inte att de här gamla analoga teknologierna bräcker oss! Just nu experimenterar vi med brödtexten och bakgrunderna... Mest effektivt verkar vit text på tjejrosa bakgrund vara, eller svart på gubb-brun. Hjälper inte det så kommer vi förmodligen ta bort möjligheten för användarna att fritt välja användarnamn, och istället införa ett system där användarna får välja bland 10 förnamn och 15 efternamn från en gemensam namnpott".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar