söndag 18 december 2011

Förlåt

Håkan Juholt har efter dagens göteborgska debacle hållit ytterligare en presskonferens, och Sveriges största kristna blogg var förstås där.

När Håkan först kliver in så är det på ostadiga ben och med svettpärlor i hakornas veck. Han verkar stressad och ofokuserad.
När han börjar tala så är det dock tydligt för alla närvarande att det här är en man som är bekväm i rampljuset; Han vet precis hur han ska vinkla ögonbrynen för att männen ska räta på ryggen och kvinnorna justera alla sina tuttar. När Håkan talar så lyssnar man.

"Jag har varit riksdagsledamot sedan 1994, och jag kan försäkra att det som politiker inte finns något pinsammare än att slå upp lokaltidningen och få se ett sådant här avslöjande.
Jag har gjort fel här. Riksdagens regler är otydliga och inte heltäckande, men ansvaret ligger helt hos mig. Jag hoppas att mina tillkortakommanden inte står i vägen för politiken; Vi är alla stolta socialdemokrater, och mina misstag har gjort det svårare för oss allesammans. Det var absolut inte min avsikt, och jag hoppas att ni kan förlåta mig så att vi kan lämna den här älggrejen bakom oss.
Tack."

När Håkan fått ur sig ursäkten så tappar han masken bara för ett ögonblick och orgasmansiktet anas bara för en sekund. Men Håkan har fått sin fix, och justerar snabbt nyllet. När han hastar ut ur lokalen så vet hela den samlade presskåren att vi nu måste vänta 14 dagar på nästa ursäkt från vår älskade lilla julgris. Men att ursäkten kommer komma råder det ingen tvekan om alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar