fredag 30 december 2011

Frågelådan: Jobbigt att diska!

Vi här på RK får ofta frågor från er läsare, och även om vi inte hinner svara på alla så läser vi samtliga skrivelser. Nu har dock en fråga dykt upp som kräver att tas upp här i bloggen. Leif Svensson i Järfälla skriver:

"Hej Rhesus Kristus! Jag har ofta gäster på besök i mitt hem, och det är väldigt trevligt. Men det blir alltid så mycket disk efteråt, och mina händer blir väldigt fnasiga när jag diskar. Jag vill inte sluta bjuda, men samtidigt vill jag inte ha fnasiga händer. Vad ska jag ta mig till?"

Hej Leif! Bibeln är glasklar här. Tredje Moseboken säger:
"Vill du ha en slav eller slavinna, kan du köpa sådana av folken omkring dig. Ni får också köpa barn till invandrare som är tillfälligt bosatta hos er och sådana i deras familjer som föds i landet. De förblir er egendom, och dem kan ni lämna i arv åt era barn som deras egendom; dem kan ni hålla som slavar för all framtid".

Sverige är med i Shengen, så du kan utan problem köpa med dig en slav från Belgien, Litauen, Tjeckien, Danmark, Luxemburg, Tyskland, Estland, Malta, Slovakien, Finland, Nederländerna, Slovenien, Frankrike, Polen, Ungern, Grekland, Portugal, Österrike, Italien, Spanien, Lettland, Island, Norge eller Schweiz om du vill.
Men det finns gott om svensktalande slavämnen i Sverige! Valloner är populära, och kan vara bra om du har grannar som är smygrasister. Jimmie Åkesson är en sådan blatte, och honom skyggar ju inte ens östermalmskärringarna för, eller hur?

Diskhandskar eller diskmaskin skulle kunna vara ett alternativ också, men tyvärr är Bibeln inte helt glasklar här, så det är något av en chansning. Vill du vara säker på att inte hamna i helvetet så är det slavalternativet som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar